Като продължение на Отворено писмо на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти и Българската асоциация за алтернативен туризъм във връзка със Закона за горите и следната статия идва като студен душ за протагонистите на безумните ски писти. В тази връзка лъжите на Министъра на (псевдо)икономиката и лобизма да си беше Траял, че имаме успешен сезон, звучат още по-силно. А глупостите на превърналия се в копие на Първанката Плевнелиев стават още по-гнусни и дразнещи. Тази статия потвърждава казаното от туроператорите, че средногодишна заетост на легловата база в зимните центрове от под 20% е катастрофално ниската. Как такива данни оправдават мнението, че трябва още писти и нови хотели?
Но, както е казал народът: "простотията не ходи по гората, а по хората"
Зимният туристически сезон тази година ще приключи със спад от около 7 на сто спрямо миналата година, което е много под очакванията на туристическия бизнес.
Председателят на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов коментира пред Investor.bg, че месец февруари е донесъл известен оптимизъм, след като регистрира ръст на туристите със 7 на сто, заради проведените ски състезанията в Банско и Пампорово.
Като цяло обаче зимният сезон тази година протича с изоставане, каза Драганов. По думите му то е започнало още през декември 2011 г. и е продължило през първия месец на 2012 г.
Най-голям спад на туристи има от Русия и от Румъния. Броят на руските туристи за месеците декември и януари е намалял с 45%, а на румънските – със 70%.
Отливът на румънски туристи се дължи на икономическата криза, а руските туристи се отдръпнаха заради скандала с чартърните полети от миналата есен, обясни Драганов. Допълнителни причини са тежките зимни условия, затворените граници и затрудненият транспорт.
По данни на Института за анализи и оценки в туризма, чуждите посещения от 500 хиляди през миналия зимен сезон са намалели с около 50 хиляди тази година.
Същата тенденция потвърди и националната статистика преди дни, когато отчете намаление на посещенията на чужденци в България. През януари 2012 г. в сравнение с декември 2011 година те са с 14% по-малко.
Драганов потвърди, че чуждестранните туристи продължават да бъдат привлечени от България заради имиджа й на евтина туристическа дестинация с качествен туристически продукт.
Това беше отчетено и в класацията на Holiday Barometer, която постави България на четвърто място в света като страна с най-добро качество на туристическия продукт, предлаган на достъпна цена.
Но, както е казал народът: "простотията не ходи по гората, а по хората"
Зимният туристически сезон тази година ще приключи със спад от около 7 на сто спрямо миналата година, което е много под очакванията на туристическия бизнес.
Председателят на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов коментира пред Investor.bg, че месец февруари е донесъл известен оптимизъм, след като регистрира ръст на туристите със 7 на сто, заради проведените ски състезанията в Банско и Пампорово.
Като цяло обаче зимният сезон тази година протича с изоставане, каза Драганов. По думите му то е започнало още през декември 2011 г. и е продължило през първия месец на 2012 г.
Най-голям спад на туристи има от Русия и от Румъния. Броят на руските туристи за месеците декември и януари е намалял с 45%, а на румънските – със 70%.
Отливът на румънски туристи се дължи на икономическата криза, а руските туристи се отдръпнаха заради скандала с чартърните полети от миналата есен, обясни Драганов. Допълнителни причини са тежките зимни условия, затворените граници и затрудненият транспорт.
По данни на Института за анализи и оценки в туризма, чуждите посещения от 500 хиляди през миналия зимен сезон са намалели с около 50 хиляди тази година.
Същата тенденция потвърди и националната статистика преди дни, когато отчете намаление на посещенията на чужденци в България. През януари 2012 г. в сравнение с декември 2011 година те са с 14% по-малко.
Драганов потвърди, че чуждестранните туристи продължават да бъдат привлечени от България заради имиджа й на евтина туристическа дестинация с качествен туристически продукт.
Това беше отчетено и в класацията на Holiday Barometer, която постави България на четвърто място в света като страна с най-добро качество на туристическия продукт, предлаган на достъпна цена.
Няма коментари:
Публикуване на коментар