четвъртък, 15 март 2012 г.

Какво не се разбра относно Закона за горите?

В този пост ще се опитам да представя съвсем накратко част от проблемите на гори/планини/ски и да акцентирам на комуникационните проблеми, които срещам аз лично, като човек не участник в каквато и да било организация, а взаимодействащ си на неформална основа с други хора в граждански групи и НПО.

Не се занимавам с маркетинг и публични комуникации, не съм еколог или нещо подобно, а чисто по ски подбуди съм против.  Първо какво съм видял на Банско, как съм престанал там да карам преди много години и преди 3 год видях плановете за Витош

Аз пиша блог от 3 год, занимавам се с право, но и с други аспекти – имам траен инетрес в урбанистиката и географията.  Следя и туристическия бранш.

Последствията от законите за всеки един от вас
·         Митовете за печелившия туриъзм
·         Митовете за добрия олигарх
·         Неразбиране на понятието олигарх
·         Митът за успешното Банско – кръчмите, не е в планината, не печелят
·         Митовете за комутистическите ски и олимпиадата
·      Природните дадености Астрия - просто те имат планини (72,5% от територията на България се отнасят към ниския и равнинно-хълмист релеф. Средната надморска височина на страната е 472 м.  В Австрия 66% от територията на страната е с планински релеф. Средната надморска височина на страната е около 900м.  У нас едва 2,5% от територията е Високопланинска, тоест става за ски защото е над 1600м.н.в.  За какво да говорим?).   Да сравняваме Алпити с Пирин е все едно Родопите със Сакар - Природни дадености, какво да правим....
·         1. „Лифтовете са опасни”
·         2. „България спокойно може да има десет зимни курорта на топ ниво”
·         Всяко село – курорт”
·         4. „Който не е с нас, е против ските”
·         5. „Да върнем младите в планината”
·         Защитените територии и ски спорта в тях природните резервати ето и малко статистика за защитените територии в България и в някои алпийски страни: Швейцария - 28.8% от територията Австрия - 36.4% от територията България - 10.1% от територията
·         Зелената идея в България – генетично закодирана, винаги е била алтернативан на държ соц управление.  соц време Русенския Комитет, Пътищата на Витоша, Вдите на Рила Скакавица сестримо, но има отдръпване
·         Ролята на медиите – колко вестника има.  Ролята на Моника Йосифова за тяхното задушаване.  Ролята на отделния жруналист как той е за нас, че искат бързи резултати и не могат да правят разследвания.  Важността на прес съобщенията, които те да препечатват. Ролята на редакторите, тяхната обвързаност – Делян Пеевски, Вяра Анкова, Екатерина Генова, Краси Гергов БТВ, Магарето и Нова
·         Ски общността и wannabe скиори, които никога не са се качвали на Алеко, че плановете са малоумни и такива неща.
·         Митовете за спрените лифтове и изнудването на държавата – сам по себеси достен за протести
·         Каква ски зона е нужна на София – не за чужденци
Митовете за екосите
·         Нашите акции, някой пише, че се раздават 30 лв.
·         Или как да преодолея общественото мнение, че има някакви високо платени еко организации, които ще свършат рабтота, а такива няма такива и всеки сам трябва да направи нещо.
·         За проблема на гражданското включване и как хората не разбират колко важно е това.
Въпросът към аудиторията ще бъде как да преодолея този комуникационен проблем.
·         Проблемът, че това не е чисто екологичен (в смисъл на баланс с природата) въпрос, а се отнася до отношението към закините и държавния порядък (което у нас е негативно и поговорката зкано=врата у поле).
·         става въпрос не просто за някакви си нови писти, а за заграбване, за хора, които не спазват закона и го нарушват, не може да им се има вяра и как в същност хората си подаряват планината на барони, които им вдигат цените на картите и ги правят на маймуни.
·         Други проблем е какви аргументи давам на следното уникално просто съждение - тука има един човек, които иска да направи нещо, дайте да дадем. Хората нито се питат този човек какъв е , от къде са му парите, нито се питата ама той защо го иска, че той не го прави зарад черните ми очи, нито се питат има ли др, които да искат, нито дали това е най-удачния за тях вариянт и тн
·         Проблемът с хижите и закона за физ възпитание
·         Лицемерието на столична община , транспорта приватизацията, спазването на наредбата, 266, Данче лъжи си

Предизвикателство – как да се пробие, как да се работи и подава, че журналистите да пробият редакторите – 8 Март
Вътрешно комуникацинни митове           
·         Митът за Коалцията, че има организация и че реално им е заранено
·         Хорта се кефят на глупави и неефеквини акции.  Това ги въодушевлява
·         как аз комуникирам с т.нар. съмишленици. Трудностите да ги мотивирам, при положение че това е про боно.
·         Тяхната политическа неосъзнатост (политическа в смисъл, че това е политическа кампания, тъй като се бори за провеждането на определени политики, а не за или против определена партия)?
·         Имам проблем как да ги убедя, че залагайки на тесни еко теми не могат да постигнат обществен резонанс.
·         Проблемът на професионалистите. Например аз като юрист съм свикнал на определени стандарти на работа, но в тази кампания поради недостиг на качествени хора, на опитност, на средства, се налага да се правят компромиси, като основната ми цел е да се направи нещо, а не просто да се обсъжда. В този план проблем пред професионалистите от сферата на връзки с обществеността е, че трябва да се направи от нищо нещо. Без време, без пари да се направи кампания.

Ролята на Туризма:Да, то туризъм с гора само не се прави, ама вие давате ли си сметка, че няма данни колко % от БВП е от него? Че всяка сладкарниа е туристически обект за статистиката и че от международен туризъм у нас идват 1-2млрд. Правете сметка щом в него са са заети 4% от общо заетите в България. Не може да се говори, че това щял да бъде локомотивът на икономиката, пълни глупости... в Ландшафта, заетостта на легловата база
Обаче истината е, че само с минерална вода можем да правим туризъм.  Само там е истината, защото това си ни е дал Господ - истинското национално богатство, целогодишна заетост, а не какво е зимните центрове под 20% на година.  При СПА туризма потенциалът е много по широк и предвид отдалечеността на България от основите пазари. Друго предимство е възможността от съчетаване на СПА процедурите с други видове туризъм.

За това тъп е Цеко, че си пере парите със ски.  Ако сте скиор, ще знаете, че тези проекти са анти ски, това са перачници на пари.
А тези за какво протестират - май за БЕЗЗАКОНИЕТО!  А вие какво направихте?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ОЩЕ ПОПУЛЯРНИ ПУБЛИКАЦИИ