вторник, 3 май 2011 г.

Искат зимата да започва ноември

Под заглавие „Бизнесът иска зимният сезон да започва от средата на ноември” Дир.бг / Бизнес на 13:36, 18 април 2011 публикува следната статия

Само ще спомена, че ако ще по 5 оръдия на км метър да се сложат това няма как да стане, ама нейсе

Зимните ни курорти настояват националната реклама да се преориентира към нови дестинации, сред които е Турция, поради спада на посещения от традиционните пазари - Великобритания, Ирландия и Русия заради финансовата криза.

Според туристическия бизнес зимният сезон би трябвало да започва по-рано - например от средата на ноември или началото на декември като се разчита на по-мощни системи за изкуствен сняг.

Около тези становища се обединиха представители на ски курортите в страната, които оповестиха днес пред медиите резултатите от зимния сезон 2010 - 2011 г. и очакванията си за туристопотока и заетостта на базите през следващата зима, предаде БТА.

От бранша припомниха, че летният туризъм е с около два месеца и половина по-дълъг от зимния. В Турция вече увеличиха летния сезон.

Ако привлечем само една малка част от скиорите на Истанбул в България, можем да си осигурим ръст от 3-4 на сто средна заетост на базата през зимния сезон, каза Мариян Беляков, изпълнителен директор на "Пампорово" АД. Нели Сандалска, председател на Съвета на директорите на "Бороспорт", отбеляза, че Турция е потенциален пазар за зимния туризъм и страната ни може да разчита от там да дойдат високоплатежни клиенти.

Страната трябва да обърне поглед и към гостите от Румъния, Македония, Сърбия и най-вече към българите, за да разнообрази пазара на зимния си туризъм, смята бизнесът.

Страната се нуждае от целенасочена и адекватна национална туристическа реклама, категорична е Нели Сандалска. Тя съобщи, че макар и минимално, но има намаление на записвания на туристи от Великобритания. Сандалска посочи, че страната ни там е известна като дестинация основно за начинаещи скиори с добри ски-училища. Подобни почивки обикновено са семейни и се избират от жени, каза Сандалска и отбеляза, че националната ни реклама обаче се излъчва по телевизионни канали, от които се интересуват предимно хора, свързани с бизнес-пътуванията.

От бранша поискаха и преодоляване на визовите проблеми за турските и руските граждани. Турция и Хърватия вече имат безвизов режим с Русия, а това са основните конкуренти на България.

По данни на туристическия бранш през последните седем - осем години цените на хотелиерските и ски-услугите са замразени или има минимално увеличение.

Спадът на чуждестранните пазари се компенсира от посещенията на българите, отбелязаха от ски курортите. Боровец и Пампорово отчитат ръст на българските посещения от около 45 на сто.

Увеличение от 30 на сто на гръцки, турски и румънски туристи има в Пампорово. От Боровец съобщават за спад при гръцките туристи. От Банско отчетоха положителното влияние на организирането на международни състезания в курорта, но заявиха, че в тази област страната ни чувствително изостава от сходни дестинации в Европа.

По данни на Националния статистически институт, цитирани от Ива Якимова от министерството на икономиката, тази зима страната ни е посетена от 710 956 чуждестранни туристи, което е с 4,8 на сто повече спрямо миналия сезон. Приходите от международен туризъм са 203,9 млн.евро или с 2,3 на сто повече спрямо зима 2009 - 2010 г.

Само в Пампорово има ръст на приходите от български туристи - пет на сто спрямо миналия сезон, а при останалите - намалението е 5 на сто.

Редактор Гергана Мишева

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ОЩЕ ПОПУЛЯРНИ ПУБЛИКАЦИИ