петък, 28 май 2010 г.

Последният ми майл до Алипиев

Тази публикация е част от тази кореспонденция

Здравейте Камене,

Първоначално бях решил да не ви пиша повече, но много ме глождеше една мисъл, пък се чувствам и длъжен да довърша нашата кореспонденция. Така е честно.

Да ви кажа, не виждах смисъл да ви пиша пак. Вие си ги казвате нещата директно как ви изглеждат и това е. Какво да ви убеждавам или нещо подобно? Щеше да излезе като заяждане и лични нападки. Вие си имате някакво мнение, формирано на някаква база и ако аз започна да го коментирам, ще излезе така, че ще трябва да поставя под съмнение било източниците ви, било преценката ви. А аз не исках да правя това, защото имам все пак някакво добро отношение към вас и не ви считам за лично облагодетелстван от някои неща, които приказвате. Някак си има нещо позитивно във вас.

Така след много размишления, накрая реших да ви драсна едно майлче, по скоро като подкрепа, защото от вашите редове, оставам с впечатлението, че ако кажете нещата, които осъзнавате в ефир, вие директно ще остане без работа. Не знам дали е така. Но просто искам да ви кажа, че дори леко промененият начин, по който коментирахте последните стартове от Олимпиадата, ме насочва на мисълта, че сте наясно с много неща, ако и да нямате достатъчно информация и конкретни знания по тях, но тези въпроси са отвъд „позволеното”.

Наясно съм, че ако давате трибуна на мнения против методите на БФСки или против техните курорти те или ще спрат да спонсорират излъчванията на Световната купа по ски или просто ще ви подменят. Не ви обвинявам. Виждам, че имате страст към тези коментари, а и в професионален план това е една много добра възможност. Пък и виждам, че не сте войнстващо невеж като Георги Банов. Все пак при вас се проявява някакво себе съмнение, което е позитивен знак.

Тези размишления промениха мнението ми за вас в позитивна насока. Това го казва честно. Поради това ви пиша и настоящето, за да ви окажа морална подкрепа. Надали ще спра да ви критикувам. Но поне ще си мисля, че ако имаше истинска свобода в България, вие надали щяхте да кажете всичко, което казвате. Наистина го мисля това.

За протокола само ще обърна внимание на някой въпроси, които поставяте в майла си:
Колко до презастрояването на Банско (за проблемите на Банско съм писъл тук), това въобще не ме вълнува. Да му мислят хората, които живеят там. Те сами си го направиха, те му се радват, сега те ще го дишат. Мен за едно село не ме боли, но за планината ме боли. Да, Пампорово е пример за това, как застроиха планината, но за съжаление там не е Национален парк, а на Тодорка е. Така че това не оневинява Цеко и КО, а ако искаме да сме честни докрай, ще добавя, че именно ПИБ раздадоха най-много кредите за строителство в Банско. Както ми казаха по-информирани от мен хора, който е бил на ниво над среден мениджър в ПИБ е построил нещо. Та и тук нещата не са 100%.

А за това, къде са най-добре обработените писти в БГ, може да има и две мнения: Когато вие лично на 3-4 Декември 2009 съобщихте по Националната телевизия, че на Банско всички съоръжения работят(?!?!) и пистите са идеално почистени и подготвени за сезона (сещай се: за разлика от Витоша) аз пък бях на Шилигарника. И да ви кажа, освен дето кабинката качваше за по 20 кинта хора до Бъндеришка поляна, където те нямаха какво да правят и че Юлен събираха по 8 лева, за да продължиш с кола до хижите Пирин и Бъндерица, нямаше кой да наплюеш (разбирай даже чай на баснословни цени нямаше от къде да се вземе). Не стига това, ами и на писта Стражите и на връзката с Шилигарника имаше дънери, не просто клони, ами цели дънери, колкото четири зимни гуми, една върху друга. „Така че всяка история си има две страни, няма зло без добро и обратното!” Само дето, аз добро в това да се лъже през цялото време, за да се рекламира нещо, което не е чак толкова прекрасно, не виждам. Може да съм черноглед, а може да съм реалист.

Прав сте за ситуацията в България, но именно поради тази ситуация, хората и обществото трябва да са по-прецизни и внимателни, за да не позволяват на червената олигархия да им разправя врели некипели и да ги ограбва. За това ви и критикувам, защото ми се виждате като човек, който би се замислил. За това и трябва да се казва и другата история, да се говори за беззаконията и неразумните постъпки, защото това е начинът. България е на този хал, защото законите не се спазват. А на „Юлен” и „Витоша ски” законът им е ... сещате се. Така че, ако сме казали А, да кажем и Б. Защото противното е лицемерие. Ето сега тече „информационната” кампания на Витоша ски, за техния проект и ми е така болно, като гледам как хората сами се залъгват и си вярват, че всичко е прозрачно и как хубаво е направено. Най-добрият начин да скриеш истината е да я разкажеш сам. Уж всичко е прозрачно, но нищо не се показва – има два транспаранти и толкоз, а и дори самите им листовки са сбъркани. 80% от хората не знаят за какво иде реч дори, но си казват „щом стои на пъпа на София, значи няма скрито-покрито, всичко е шест”. И срещу това да говориш е все едно да плюеш срещу вятъра или да риташ ръжен. То става точно, както когато Станишев каза, че никой нормален човек не се интересува вече от досиета. Демек, каквото сме правили, правили, айде сега „they tell me to please go fuck myself / You know you just can't win.

Тъжно ми е. Но какво да се прави? Все пак да знаете, че в мое лице имате поне някаква морална подкрепа, за това да не ставате марионетка на курортостроителите. Разбирам ситуацията в която сте и ви пожелавам да излезете от нея. Вярно е, че в България си остава проблемно реализирането на принципа, че истината ще ни направи свободни, защото тя е многолика. Но … може и да я познаем.

Поздрави

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ОЩЕ ПОПУЛЯРНИ ПУБЛИКАЦИИ