събота, 17 март 2018 г.

Решението на Министерски съвет за Пирин

Публикувам за изчерпателност документацията във връзка с решението на Министерски Съвет на Република България за промяна в режимите на Плана за управление на Национален парк „Пирин“, взето на 28 декември 2017.

Стенографски запис!


ЗАСЕДАНИЕ

на
Министерския съвет
28 декември 2017 г.


Заседанието започна в 10,15 часа и беше ръководено от министър-председателя Бойко Борисов.

БОЙКО БОРИСОВ: Добър ден. Честита Коледа, живи и здрави!
Дневен ред на заседание на Министерския съвет.
  




Точка 13
Проект на Решение за приемане на промяна на Плана за управление на Национален парк „Пирин“, приет с Решение №646 на Министерския съвет от 2004 г.

БОЙКО БОРИСОВ: Нено Димов!
НЕНО ДИМОВ: Уважаеми господин министър-председател, уважаеми колеги, това е процедура, която е започнала през 2013 година и на практика е за изменение на Плана за управление на Национален парк „Пирин“, която цели отпушването на възможността за инвестиционни предложения, която до този момент, всъщност, не съществува.
Точката през 13-та година е приета на Висш експертен съвет и през февруари е утвърдена от министъра на околната среда и водите, но поради промяна на правителството тогава не стига до заседание на Министерския съвет, след което се взема решение да се изчака новият план за „Пирин“, който е изработен, но през месец март тази година влиза в съдебна фаза и е обжалван. Ноември 17-та година кметът на Банско с писмо иска от мен да завърша процедурата, която е започната през 13-та година, с което аз рестартирах тази процедура и до 22 декември беше срокът за съгласуване с министерствата и за обществено обсъждане. Бяха получени 4801 становища, от които 3304 подкрепят промяната, 1497 не подкрепят промяната.
На практика в момента предлагам за приемане изменението на плана в тази посока.
Благодаря.
БОЙКО БОРИСОВ: Валери Симеонов!
ВАЛЕРИ СИМЕОНОВ: Уважаеми господин министър-председател, уважаеми колеги, апелирам към гласуването на тази точка, тъй като това е една изключително наболяла тема, свързана с обществените очаквания не само на Пиринския край, но и на цялата общественост.
До момента България изключително изостава с изграждането на съоръжения, свързани с планински туризъм. Виждате, че точката е от 13-та година. Искам да припомня, че 15-та година беше образувана Междуведомствена работна група с наше участие и под ръководството на министър Ивелина Василева, която също потвърди необходимостта и подкрепи така формулирания текст, свързан с евентуалната промяна, която ще гласуваме днес, на Плана за управление.
Известни са ми настроенията на част от екологичните организации против една такава промяна, но смятам, че ние сме достатъчно отговорни и съвестно подхождащи към темата хора и в качеството си на постовете, които заемаме мисля, че сме готови във всеки един момент, в случай, че има забележки от страна на Европейската комисия, да коригираме евентуално част от решението, ако това е необходимо, въпреки че аз съм убеден, че дотам няма да се стигне. Все пак искам да припомня, че в този момент, когато отвън на жълтите павета има около 50-60 човека, пътят за Гърция е блокиран от над 1500 човека. Всъщност тези митинги са само една малка част от тези три - четири хиляди човека – най-големият митинг, който е от чакащи да се качат и да се възползват от възможността да се спуснат по нашите чудесни писти в ски зона Банско.
Така че, ако протестите са епизодични и са свързани със заседание на Министерския съвет, чакащите, основно чужденци, които трупат негативи за нашата родина, са в пъти повече.
Ние сме длъжни в името на интересите, както казах, на хората и в името на интересите на българската икономика да приемем това решение.
Благодаря ви предварително.
БОЙКО БОРИСОВ: Друг?
Приемаме точка 13.


Точка 15
Проект на Решение за предприемане на спешни действия по реда на екологичното законодателство при инвестиционно намерение за изграждане на нова туристическа кабинкова линия в Ски зона Банско

БОЙКО БОРИСОВ: Министерският съвет възлага на министъра на околната среда и водите, при наличие на инвестиционен интерес за изграждане на нова туристическа кабинкова линия в Ски зона Банско и съпътстващата я инфраструктура, да предприеме спешни действия за съгласуване по реда на екологичното законодателство на всички необходими планове и инвестиционни предложения.
Каракачанов!
КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Уважаеми господин министър-председател, уважаеми колеги, всъщност това го има и в програмите и на ГЕРБ, и в програмите на „Обединени патриоти“, има го и в общата ни програма за управление. Аз се радвам, че с тази точка показваме на обществото, че коалицията не само е единна, изпълнява си програмата, защото това е един действително наболял проблем от години, обществото го очаква и по този начин, задължавайки екологичния министър, ние отговаряме и на обществените очаквания. Така че, мисля, че тази точка също трябва да бъде приета, за което благодаря на всички колеги.
БОЙКО БОРИСОВ: Друг?
Кралев.
КРАСЕН КРАЛЕВ: Нашата позиция винаги е била в подкрепа на взимане на решение за разширението на съоръженията, които ще улеснят и зимния туризъм, и зимните ски спортове. На мнение сме, че и километрите писти, с които разполагаме, и съответните съоръжения и инфраструктура към тях като лифтове, влекове са крайно недостатъчни с оглед капацитета, който бихме могли да имаме като държава за развитие на зимните спортове, зимния туризъм. Така че, категорично подкрепяме и двете решения, които бяха предложени. Изключително належащо е да се отвори процедурата, спазвайки всички нормативни уредби, спазвайки европейското и българското законодателство, ние да можем да изградим този необходим брой и съоръжения и писти, който да удовлетворява потребностите и на българския туризъм.
БОЙКО БОРИСОВ: И в този ред на мисли да ни запознаеш със състоянието на държавния лифт „Заека“ на Витоша.
КРАСЕН КРАЛЕВ: Съоръжението ски влек „Заека“, който е на Витоша, е преустановил работата си преди около осем години, тъй като вследствие на буря са изтръгнати финалните четири стълба, като част от тях са изтръгнати заедно с бетона и с части от скалата, което не позволява възстановяването им на същото място. За да се възстанови влекът, трябва да се направят редица процедури. Освен това, ние не разполагаме със съоръжения като ратраци, които да поддържат пистите и за да се извърши реконструкция. Разбира се, такава би могла да бъде извършена, но, първо, трябва да направим цялостен технически анализ на състоянието на съоръжението, прединвестиционно проучване да бъде направено, на база на което да се актуализира Планът за управление на Природен парк „Витоша“, защото трябва тези стъпки да се изместят, примерно, с 20 метра встрани, което налага изменение на трасето.
БОЙКО БОРИСОВ: Едва ли еколозите ще са против това.
КРАСЕН КРАЛЕВ: Аз смятам, че би трябвало да го подкрепят. И още повече, че когато се направи инвестиционният проект, на база на това решение може да дадем точната оценка колко ще струва и лифтът. Актуализацията на Плана за управление на Витоша може да мине, защото в момента е във фаза на разглеждане. Тоест, тази поправка, която на нас ни е необходима, би могла да бъде в това изменение включена.
БОЙКО БОРИСОВ: Аз предлагам на колегите да ти възложим да го вкараш в плана за управление. Ако не можеш или няма държавно предприятие, което да го стопанисва, да го дадем на общината, да имат общински предприятия, да го вкараме при Красимир Вълчев – децата да се обучават по програми, да ходят да карат ски и да ползват тази природа на Витоша. Така че, да ни дадете план, а не държавното съоръжение с паднали стълбове, със скъсани въжета да чакат кога ще се пребие някой там. Предложете ни вариант – държавно, общинско, на Министерството на образованието и науката, на спорта, съвместно…
КРАСЕН КРАЛЕВ: Моето предложение е да започнем процедура и в момента, когато е ясна цялата стойност и на проекта, ще имаме решение, ще ви го предложим.
БОЙКО БОРИСОВ: Ето, сега по празниците, в София децата вместо да отидат да карат ски – нямаме съоръжения.
Горанов!
ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: Понеже лифтовете са транспортни съоръжения, да включим и Московски в цялата работа.
БОЙКО БОРИСОВ: Понеже се включваш в дискусията, Министерството на финансите да обезпечи изцяло финансово проекта.
КРАСЕН КРАЛЕВ: За което сме много благодарни.
БОЙКО БОРИСОВ: Мисля, че с тези приети две точки днес решаваме два проблема.
Първият, за втори лифт на Банско, за който и зелените, и ние, и туристите, и браншът, и спортистите са убедени, че липсва и затова ние взимаме днес политическо решение, по което Министерството на екологията най-спешно да действа. Сиреч, спорът има ли нужда, няма ли или какво мисли правителството или членове на правителството по темата – с днешното решение категорично казваме, че това правителство е за спешно и бързо изграждане на втори лифт в Банско.
Планът за управление на Пирин, този план е започнат, трябва да се довърши, днес ние го довършваме. В този план няма нищо, което касае строителство, няма керемиди, няма тухли, няма хотели, няма сгради, няма каквото и да било. И специално тук се обръщам към екоорганизациите, че всяко инвестиционно намерение, което ще се прилага в Пирин, минава на екологична оценка, оценка на съвместимост и всички необходими и указани в закона действия. Сиреч, не може да се направи една колиба, не хотел – една колиба, без да мине съответната процедура по екологичното законодателство. Така че, лично аз истински се надявам и тези, които ще се радват, или тези, които мислят, че нещо нередно се прави, да се обединим върху две неща – природата, дърветата, парка Пирин – ще ги пазим така, както трябва. А в самия закон е казано, ако за лифта се отреже дърво, колко нови дървета трябва веднага да бъдат засадени. Така че, и това е отрегулирано в закона.
Не виждам никъде, където би могло да бъдем уязвими. А ако това, което Валери Симеонов каза – ако някаква препоръка има от Комисията, ние винаги сме се съобразявали с тях. Но от това, което предлагаме днес, няма нищо, което да застрашава околната среда, тъй като, ако има инвестиционно намерение, както включително е и за държавния лифт „Заека“, виждате също започва процедура да се направят всичките тези оценки.
Това са двете неща, които всички трябва да отстояваме. Просто различен беше пътят, по който искахме да стигнем до това решение, което всички подкрепяме – за втория лифт в Банско.
Приятна работа на всички.


Проект за решение на Министерски съвет, в едно със становищата на другите министерства по съгласувателната процедура.  Интересно е особеното мнение на Министреството на земеделието и храните относно тълкуването на възможността за строителство на зоната на опазване на горските екосистеми и отдих.































Проект за решение на Министерски съвет относно изменение на Договора за концесия на ски зона Банско, както е представено в края на 2017 от Валери Симеонов






Предложение на ГЕРБ за промени във взетото решение за промяна на режима и нормите на Плана за управление на Национален парк „Пирин“, така че да се строи само „втора кабинка“.
Р   Е   П   У   Б   Л   И   К   А   Б   Ъ   Л   Г   А   Р   И   Я
М   И   Н   И   С   Т   Е   Р   С   К   И   С   Ъ   В   Е   Т
Р Е Ш Е Н И Е     №   823
от  29 декември   2017 година
ЗА  ПРЕДПРИЕМАНЕ НА СПЕШНИ ДЕЙСТВИЯ ПО РЕДА  НА ЕКОЛОГИЧНОТО
ЗАКОНОДАТЕЛСТВО ПРИ  НАЛИЧИЕ НА ИНВЕСТИЦИОННО НАМЕРЕНИЕ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА НОВА
ТУРИСТИЧЕСКА КАБИНКОВА ЛИНИЯ В
СКИ ЗОНА  –  БАНСКО  И ЗА НАЛАГАНЕ НА ЗАБРАНА ЗА  ОДОБРЯВАНЕ И СЪГЛАСУВАНЕ  НА
СТРОИТЕЛСТВО  В ГРАНИЦИТЕ НА ЗОНА  ІІІ  –  ЗОНА  ЗА ТУРИЗЪМ  И В ЗАТВОРЕНАТА ОТ
ВЪНШНИТЕ Й ГРАНИЦИ ЗОНА  ІV  –  ЗОНА  НА СГРАДИ И СЪОРЪЖЕНИЯ СЪГЛАСНО  ПЛАНА ЗА
УПРАВЛЕНИЕ НА НАЦИОНАЛЕН ПАРК „ПИРИН“
На основание чл. 8, ал. 3 от Устройствения правилник
на Министерския съвет и на неговата администрация, приет с
Постановление
№ 229 на Министерския съвет от 2009 г.  (обн., ДВ, бр.  78 от
2009 г.; изм. и доп., бр. 102 от 2009 г., бр. 15, 25 и 30 от
2010 г.; попр., бр. 32 от 2010 г.; изм. и доп., бр. 74 и 88 от
2010 г., бр. 15, 25, 31, 43, 54 и 80 от 2011 г., бр. 22, 50 и
103 от
2012 г., бр. 30, 51, 69, 70, 74, 82, 88 и 102 от 2013 г., бр.
8,  49, 58, 67, 76 и 94 от
2014 г., бр. 5, 19, 37 и 57 от 2015  г., бр. 2, 8, 49 и 91 от
2016 г. и бр. 12, 30, 39, 45, 63 и 68 от 2017 г., във връзка с
Наредбата  за съществените изисквания към въжените линии за
превоз на хора и оценяване на съответствието на техните
предпазни устройства и подсистеми,  приета с ПМС № 168 от  2004
г.
М   И   Н   И   С   Т   Е   Р   С   К   И   Я   Т   С   Ъ   В   Е   Т
Р Е Ш И :
1.  Възлага на министъра на околната среда и водите  при
наличие на инвестиционен интерес за изграждане на нова
туристическа кабинкова линия в  Ски зона  –  Банско  и  на
включените в нейната  цялостна  система  подсистеми и
инфраструктура да предприеме спешни действия за съгласуване по
реда на екологичното законодателство на всички необходими
устройствени планове и инвестиционни предложения.
2.  До влизане в сила на нов план за управление на
Национален парк  „Пирин“  министърът на околната среда и водите
да не  одобрява и да не  дава съгласие за извършване на каквото
и да е строителство в границите на зона ІІІ – Зона за туризъм
и в затворената от външните й граници зона ІV – Зона на сгради
и съоръжения съгласно Плана за управление на Национален парк
„Пирин“, с изключение на строителство на обектите по т. 1.

Кореспонденция относо мисия на IUCN
IUCN Advisory mission to the WOrld Heritage property "Pirin National Park"
Letter from UNESCO, Cultural Sector, Division for Heritage from Mechtild Rossler
Покана от Министреството на околната среда и водите до ЮНЕСКО за мисията на IUCN
относно провеждане на консултанска мисия с експерти от Международен съюз за защита на природата в НП „Пирин“ през 2017 в изпълнение на решението от 40-та сесия на Комитета за световно наследство (КСН), провел се в гр. Истанбул, Турция през 2016г.





Благодаря за интереса, ще се опитам едно по едно
1.   Решението на ВАС - http://www.sac.government.bg/court22.nsf/d6397429a99ee2afc225661e00383a86/faa5b0f7ad752778c2256ad800460791?OpenDocument  В него се казва „Съгласно чл. 21, т. 1 ЗЗТ в националните паркове е допустимо строителство на обекти за обслужване на посетителите в парка, както и на спортни и други съоръжения.“  Не се казва, че спортните съоръжения са такива за обслужване на туристи, нали?
2.   Чл. 21 от ЗЗТ дословно:  Чл. 21. В националните паркове се забраняват:
1. (изм. - ДВ, бр. 48 от 2000 г.) строителство, освен на туристически заслони и хижи, водохващания за питейни нужди, пречиствателни съоръжения, сгради и съоръжения за нуждите на управлението на парка и обслужването на посетителите, подземни комуникации, ремонт на съществуващите сгради, пътища, спортни и други съоръжения;

Ето и редакцията преди промяната с  ДВ бр. 48 от 13.06.2000 г.
Чл. 21. В националните паркове се забраняват:
1. строителство, освен на туристически заслони и хижи, водохващания за питейни нужди, пречиствателни съоръжения, сгради и съоръжения за нуждите на управлението на парка и обслужването на посетителите, подземни комуникации, ремонт на съществуващите сгради и пътища, спортни и други съоръжения;

Дали виждате промяната?  Ще подскажа, първоначално преди „пътища“ е имало съюзът „и“, след като съдът отсъжда, както вие сте посочили, законодателят премахва съюзът и го заменя със запетая, така че да стане ясно и на уважаемият съд, че изброяването на типовете съоръжения след мутана „ремонт“ се отнася за строителството, което представлява ремонт.  Има ли нужда да уточнява, че и за ремонта са нужни разрешения за строеж и се води строеж? 
Съгласен съм, че не е много очевидно и законодателната техника е слаба, ама какво да направя. 
3.   Ако още не сте убеден, може да продължим да тълкуваме:
Едан от възможните техники за тълкуване и изясняване волята на законодателя е да проверим мотивите му, които стават изключително ясни от протоколите на заседанията по време на гласуването на окончателния вариант на чл.21  в парламента. Мързи ме, ама вие ще си ги намерите.  Даже в дискусията, под сгради  и съоръжения за обслужване на посетителите дори не се споменава друго освен хижи и заслони, които са изрично записани в текста на т.1. Всяко разширително тълкуване на сгради и съоръжения за обслужване на посетителите в някакъв по-голям мащаб от незначителни такива, като противопожарни табла, малки мостове и стълби свързани със сигурността и облекчаване на достъпа, обезмисля записаните режими и е в противоречия с тях и нуждата от изключително ограничителното им тълкуване.
Това е законоустановената техника за тълкуване.  Но аз пак не виждам как съдът е приел, че се допускат лифтове, без да ги приравнява на съоръжения за обслужване на посетителите, както е написано по-горе.

4.   Другият законоустановен вариант за тълкуван е като прочетем челите на закона (ззт), както и свързани разпоредби.  Бих насочил вниманието ви към чл 2, 4, 18 (2) (туризмът е поставен на четвърто място, тоест най-накрая), 65 (независимо от чл 57 т3).  Впрочем чл. 65 е много интересен, като се има предвид че в резерватите и националните паркове собствеността е изключително държавна, то следва че за тях не се разработват устройствени планове. 
5.   Според мен всеки има глава на раменете и ако е средно функционално грамотен може да направи разликата в посочените текстове, какво е пишело в закона към момента на съдебното обжалване, какво пише в самото решение, какво пише в момента в закона и тн.
6.   Иначе ако искате да се развеселите, можете да прочетете решението и в частта му, където съдът приема, че изсичането на хектари гора не е гола сеч.  Впрочев в първоинстанционното решение темата за чл. 21 не вижда да е дискутирана http://www.sac.government.bg/court22.nsf/d038edcf49190344c2256b7600367606/9cf0a119190443a8c2256a850051d8a3?OpenDocument

Относно въпроса на Божо:
1.   Тук има една голяма уловка.  Много си прав, че тази промяна е отразена частично само на това място, а на другите липсва. 
2.   самият план за управление  не изглежда като стандартния нормативен акт с членове и тн.  доста шибано се правят и съдът и юристите трудно ги разбират, което винаги се ползва двупосочно.  Така че те обичат в мътна вода да ловят, цеки е доказал, че му трябва само на едно място да пише може, пък той после си действа.
3.   Решението казва „5. В таблица 32 „Разрешени дейности на територията на парка по зони“, на ред 9 „Строителство, ремонт и реконструкция т. V. 9.“, в колони 3 „IIа Зона за опазване на горските екосистеми и отдих“ и 5 „III Зона за туризъм“, „тиретата“ се заменят с цифрата „3“.“
4.   Тоест тези тирета (които ознавачат „забранена дейност“) стават 3 (което означава „потенциално осъществима“)
5.   Най-вероятните причини за това действия аз търся в следните посоки: на първо място така формулирано ще им даде възможност да казват, че се отварят само 2%, а за другите „ще видим“ и „само даваме възможност да се проучи, какво е възможно“.  Един вид като прелюдия.  Важно е също да отбележим, че така и европейската комисия по-трудно би ги натискала.  От практическа гледна точка това ще им позволи безпроблемно да отворят зоната около изоставения лифт Църна могила, който по решение по ОВОС трябваше да бъде премахнат, а пистата рекултивирана, но не би.  Тези обекти попадат в обекта на ЮНЕСКО и от 2011 имат желание да ги отворят отново.  Това е един безумен лифт – вижте момчи какво пише https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212426720195664&set=a.4527482897741.2164443.1010991677&type=3&theater
Отварянето на този лифт се търсеше и чрез промяната в концесионния договор.  Отварянето на този лифт е изрично отхвълено от ЮНЕСКО ((section 5, item 9) of Report on the Joint World Heritage Centre-IUCN Reactive Monitoring Mission to the Pirin National Park (Bulgaria), 10-14 October 2011 and Decision : 36 COM 7B.18 of 2012.).  В момента обаче едно подобно действие става много лесно, защото съдът ще каже, че се касае за съществуващ обект, нищо че пистата ще бъде „коригирана“ (тясна и крива е в момента, но с техника всичко се постига).  Назад във времето имаха идеи да укрепят склона около лифта с метални ограждения против лавини http://l7.alamy.com/zooms/8731cb7093514b519827aa7029eb7c29/metal-barrier-protection-against-avalanches-alps-dolomites-lawinenverbauung-ajjn4t.jpg.  Това вече е възможно, иначе от малък ми е мечта да го пусна този лифт при добри условия, та може и да успея :)
6.   През годините цеко е доказал, че обича мътната вода и че му трябва една бележка, на която да пише може, пък останалото той сам ще си го набави.  А той има още много и конкретни планове все в тая зона - http://www.balkanleaks.eu/wp-content/uploads/2014/12/concept-2014.pdf





Gerb_bw

Р е п у б л и к а   б ъ л г а р и я

МИНИСТЕРСТВО НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ

                                                                                                                      П Р О Е К Т
ДО
МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ



ДОКЛАД

от

НЕНО ДИМОВ – МИНИСТЪР НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ

Относно: Проект на Решение на Министерски съвет за приемане на Проект на промяна на плана за управление на Национален парк “Пирин”, приет с Решение № 646 на МС, (ДВ бр. 73 от 2004 г.) в част 3. „Норми, режими, условия и препоръки за осъществяване на дейностите”


            УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР – ПРЕДСЕДАТЕЛ,
            УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ,
            УВАЖАЕМИ ГОСПОДА ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛИ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА МИНИСТРИ,

На основание чл. 31, ал. 2 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация, представям на Вашето внимание проект на Решение на Министерски съвет за приемане на Промяна на плана за управление на Национален парк “Пирин”, приет с Решение № 646 на МС, (ДВ бр. 73 от 2004 г.).  в част 3. „Норми, режими, условия и препоръки за осъществяване на дейностите”. Промяната на Плана за управление се приема от Министерски съвет на основание чл. 63, във връзка с чл. 60, ал. 1 от Закона за защитените територии.
Национален парк „Пирин“ е защитена територия съгласно чл.5, т.2 от Закона за защитените територии (ЗЗТ), за която се разработва план за управление при условия и ред, определени с наредба, утвърдена от Министерския съвет (Наредба за разработване на планове за управление на защитени територии, обн. в ДВ, бр.13 от 2000 г.). Планът за управление се приема от Министерския съвет на основание чл. 60, ал. 1 от ЗЗТ.


Проектът за промяна на плана за управление на Национален парк “Пирин” е внесен от Община Банско и е разгледан на заседание на Висшия експертен екологичен съвет при Министерство на околната среда и водите. Решението на ВЕЕС е проектът да се внесе за приемане в Министерски съвет, след отразяване на приети от съвета забележки.
Проектът за изменение на плана за управление е изготвен и процедиран в съответствие с изискванията на Закона за защитените тeритории и Наредбата за разработване на планове за управление на защитени територии.
С приемането на изменението ще се даде възможност на Община Банско да изготви план за развитие на Туристическата зона, включваща Ски зоната над града, която обхваща само 2 % от Националния парк Пирин. Проектът за промяна на плана е в съответствие с решенията на Комитета за световното наследство, които допускат развитие на съоръжения за ски спорт в така наречената „буферна зона” на обекта на световното наследство-Пирин, съвпадаща по граници с Туристическата зона, за която се отнасят настоящите промени.
Планът за развитие на Туристическата зона ще бъде подложен на Екологична оценка и на Оценка за съвместимост с НАТУРА 2000 зоната Пирин, като на базата на тези оценки всъщност ще се реши какви и колко въжени линии и писти е допустимо да се изградят.
На основание чл. 20 от Наредбата за разработване на планове за управление на защитени територии, приета с ПМС № 7 от 2000 г., обн., ДВ, бр. 13 от 2000 г. решението на Министерския съвет, с което се приема предложената промяна на плана за управление на национален парк “Пирин” се обнародва в „Държавен вестник”.
Проектът за промяна на плана за управление на Национален парк “Пирин” е съгласуван в съответствие с чл. 32, ал. 1 и ал. 5 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация. Направените бележки и предложения са отразени, съгласно приложената справка.
По проекта на акт са проведени обществени консултации, като в съответствие с чл. 85, ал. 1 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация, проектът на акт и проекта на доклад са публикувани на интернет страницата на Министерство на околната среда и водите и на портала за обществени консултации.
Предложеният проект на акт не предвижда хармонизиране на актове на правото на Европейския съюз, поради което не се изготвя справка за съответствие с европейското право.
Приемането на промяната на плана няма да доведе до пряко и/или косвено въздействие върху държавния бюджет. В тази връзка е изготвена финансова обосновка, съгласно чл. 35, ал. 1, т. 4, б. „б“ от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация.

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР – ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМА ГОСПОЖО ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОДА ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛИ,
УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА МИНИСТРИ,

            Предвид гореизложеното и на основание чл. 63, във връзка с чл. 60 ал. 1 от Закона за защитените територии, както и във връзка с чл. 8, ал. 3 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация предлагам,  Министерски съвет да приеме приложеният проект на Решение. 
           



НЕНО ДИМОВ
Министър на околната среда и водите


Малко обосновка дали и как се подлагат на преценка актуализации и изменеия на Планове за управление на защитени територии (паркове)
за Национален парк Централен Балкан



Природен парк Българка







 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ОЩЕ ПОПУЛЯРНИ ПУБЛИКАЦИИ