Ако помните имаше един скандал, че лифт на Пампорово се
изгражда незаконно.
ДНСК дори издаде заповед за премахването му. Заповедта беше отменена от Административен
съд Смолян. Абсурдното решение тук http://www.ac-smolian.org/info/acts/2014-1a/AD266-13-ZUT-R82-140614.pdf
Съдът приема, че заповедта има пропуски, въпреки че е факт,
че нямат разрешение за строеж. Ама не
било сигурно до колко новият лифт ползвал стария. Дръжки.
Съдът приема аргумента, че влекът трябва да бъде подменен, защото е
стар, но не е сигурен дали той не е инкорпориран в новия лифт, а че разликата
между влек и лифт е все едно между мотопед и кола, няма значение.
Освен това експертът по експертизата посетил обекта през зимата, когато имало сняг и така и не установил дали стъпките съвпадат или не.
Освен това експертът по експертизата посетил обекта през зимата, когато имало сняг и така и не установил дали стъпките съвпадат или не.
По късно и ВАС потвърждава това решение, отново с абсурдни
аргументи и без да гледа нещата по същество.
Аз обаче ще публикувам становището на прокуратурата, видно
от протокола по делото http://www.sac.government.bg/court22.nsf/d6397429a99ee2afc225661e00383a86/122f0a7a02d7fa93c2257d8c00458980?OpenDocument
Налице са касационните отменителни основания по чл.209,т.3
от АПК, а именно, решението на първоинстанционния съд е незаконосъобразно издадено
при неправилно приложение на материалния закон и необосновано. Съдът е приел, че оспорения акт Заповед
№РД-14-6/19.11.2013г. на Началника на ДНСК е незаконосъобразен, поради
непосочване на фактическите основания за издаването му. Този извод на съда е
неправилен. От доказателствата по делото е видно, че е извършен строеж
„Пътническа въжена линия „Двата моста” в курорт „Пампорово”, в землището на
с.Стойките. Строежът е изграден без одобрени инвестиционни проекти и без
издадено разрешение за строеж, поради което правилно административния орган го е
квалифицирал като незаконен по смисъла на чл.225,ал.2,т.2 от ЗУТ. Съгласно
чл.148,ал.1 от ЗУТ „строежите могат да се извършват само ако са разрешени по
този закон”. Разрешението се издава на възложителя въз основа на одобрен
технически или работен инвестиционен проект, когато такъв се изисква. Към момента
на извършване на проверката от длъжностните лица към ДНСК на 06.11.2013г. от
Главния архитект на община Смолян не са били одобрени инвестиционните проекти
за гореописания строеж и не е издавано разрешение за строеж. От събрания
доказателствен материал и заключението на вещото лице по допуснатата
Съдебно-техническа експертиза е установено, че на място е изграден строеж
„пътническа въжена линия /четири седалкова/ „двата моста”. В оспореният акт
подробно е описан извършения строеж. Строежът представлява пътническа въжена
линия с дължина 1380 м.,състояща се от долна и горна лифтова станция и трасе
между тях, като са монтирани 16 бр. стоманени стълбове, носещи ролкови
съоръжения, фундирани върху единични стоманобетонни фундаменти, поради което
неправилни са изводите на съда, че в оспорения акт липса описание на извършеното
строителство. Строежът е от трета категория,съгласно чл.6,ал.2,т.2 от Наредба
№1/30.07.2003г. Представено е становище №57-00-60/1 от 30.04.2014г. от Главна
дирекция „Инспекция за държавен технически надзор”, Регионален отдел „Инспекция
за държавен технически надзор”-Южна България към Държавна агенция за
метрологичен и технически надзор, което при извършен оглед на място е установено, че
са „монтирани 16 броя нови стълбове на мястото на демонтираните от ССВ
„Помагалски”, закрепени върху бетонови фундаменти чрез шпилки,монтирани са нови
въже,нови ролкови батерии и ролки върху главите на стълбовете, нови задвижваща и
„обръщателна шайба”, като за извършения строеж не са представени съответните
строителни книжа.
При издаване на съдебното решение е допуснал нарушение на
материалния закон и необоснованост, поради което решението се явява неправилно и
незаконосъобразно и като такова следва да бъде отменено.
Няма коментари:
Публикуване на коментар