неделя, 25 септември 2011 г.

Как "Струма" стана най-златната ни магистрала?

Статия на в."Сега", малко факти и фикция, сами си ги преценявайте:
Огромният тунел в Кресненското дефиле ще е много скъп и за строителство, и за експлоатация, но АПИ твърди, че за алтернативи е късно. 

През годините България успя да се сдобие с най-скъпия проект за изграждане на магистрала - "Струма". С прогнозна цена от 1,1 млрд. евро "Струма" е на път да бие всички поставяни до момента ценови рекорди в родното пътно строителство. Високата цена се представя като нещо, с което България следва да се гордее. Срещу милиарда страната ни се надява да извърши регионален подвиг, изграждайки най-дългия тунел на Балканите - 13,3 км, и един вид да докаже на дело, че я бива да строи. Тунелът е победа и за еколозите, които дълго време оспорват изобщо нуждата от магистрала към Гърция заради преминаването през Кресненското дефиле. "Тук има такава силна компресия на видове, каквато може би не съществува в други части на България, а и по цяла Европа", както нееднократно е изтъквал Петко Ковачев от комитета за спасението на Кресненското дефиле.
Още

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ОЩЕ ПОПУЛЯРНИ ПУБЛИКАЦИИ