Във връзка с последно публикуваната информация за недопускане подмяната на две съоръжения и чайна в ски-зона „Банско” от МОСВ, мога само да кажа, че явно натискът дава резултат. Персоналните нападки срещу министъра може да са оказали ефект, но не съм 100%, че аргументите на министерството, който прочетох в публикуваните от forthenatre.org документи, че издържат в „неподкупния” административен съд, който неминуемо ще бъде призован да се произнесе. Съмнявам че, че „Юлен” АД ще оставят нещата така.
От скиорска гледна точка се интересни предложенията за подмяна на старата котва и лифт от Шилигарника. Явно подменения лифт, за който съм писал ТУК ще влезе в действие все пак, като замени Старата котва. Проблемът е, че тази писта се обслужва и от лифта „Бъндеришка поляна – Коларски път”. Освен това Старата писа е доста тясна и трудно ще поеме повишения скиоропоток. Ще се наложи и доста сеч, предвид, че пистата е леко в крива, което „добрият” концесионер явно е предвиждал да компенсира по втория начин.
Колкото до стария три-седалков лифт „Шилигарника – Платото”, това трябваше, поне според мен, да бъде заложено още в концесионния договор, като съоръжение за подмяна. 10 години по-късно явно му е дошъл редът. Странното според мен е, че не са поискали удължаване на лифта. Интересно ми е и предложението за междинна станция. От оскъдната информация може да се направи извода, че тя идва малко след края на гората, така че лифтът да може да работи и при по-силен вятър, когато горната част ще бъде спирана. Десетилетия мислене, за да открият топлата вода, но пак недоизкусурено: според моето замерване с гугул мапс лифтът ще излиза извън гористия пояс с малко, но достатъчно, че да се влияе от вятъра. Другият недостатък на предложението, освен, че е незаконносъобразно е, че при този първи вариант вторият участък можеше да е по-дълъг. Това решение, ако беше реализирано в началото на развитието на ски-зоната, щеше да направи безсмислено строителството на „Шлема”. Сега обаче, ако бъде осъществен „Първи вариант” (с междинна станция), ще имаме писа, която се обслужва от два лифта, от който единият ще е до средата.
В никакъв случай това не може да бъде окачествено като елегантно и практично решение и показва слабите проектантски способности на екипа, реализирал ски курорта. По принцип в добрите курорти се търси ефективност и един лифт обслужва поне две писти, но тенденцията на Банско е всяка писта да има собствен лифт, някои и по два. Изглежда това е продиктувано от невъзможността курорта да се разраства територялно, но търсенето на самоцелно увеличаване на капацитета на съоръженията, води до абсолютно безсмислени организационни решения.
Ето и още два интересни документа:
Доклад за измерването на площта на ски-зона Банско от МОСВ
Изтегли, PDF, 3281.05 Kb, Пирин
Всеки може да сравни разликите между проектните площи и замерените площи на всички съоръжения в ски-зона Банско.
МОСВ официално призна писта 'Платото 1' на Банско за незаконна!
Изтегли, PDF, 448.65 Kb, Пирин
Справка от 18.08.2011 в отговор на ЗДОИ, изготвена от МОСВ, която предоставя информация за незаконноста на ски пистата.
От скиорска гледна точка се интересни предложенията за подмяна на старата котва и лифт от Шилигарника. Явно подменения лифт, за който съм писал ТУК ще влезе в действие все пак, като замени Старата котва. Проблемът е, че тази писта се обслужва и от лифта „Бъндеришка поляна – Коларски път”. Освен това Старата писа е доста тясна и трудно ще поеме повишения скиоропоток. Ще се наложи и доста сеч, предвид, че пистата е леко в крива, което „добрият” концесионер явно е предвиждал да компенсира по втория начин.
Колкото до стария три-седалков лифт „Шилигарника – Платото”, това трябваше, поне според мен, да бъде заложено още в концесионния договор, като съоръжение за подмяна. 10 години по-късно явно му е дошъл редът. Странното според мен е, че не са поискали удължаване на лифта. Интересно ми е и предложението за междинна станция. От оскъдната информация може да се направи извода, че тя идва малко след края на гората, така че лифтът да може да работи и при по-силен вятър, когато горната част ще бъде спирана. Десетилетия мислене, за да открият топлата вода, но пак недоизкусурено: според моето замерване с гугул мапс лифтът ще излиза извън гористия пояс с малко, но достатъчно, че да се влияе от вятъра. Другият недостатък на предложението, освен, че е незаконносъобразно е, че при този първи вариант вторият участък можеше да е по-дълъг. Това решение, ако беше реализирано в началото на развитието на ски-зоната, щеше да направи безсмислено строителството на „Шлема”. Сега обаче, ако бъде осъществен „Първи вариант” (с междинна станция), ще имаме писа, която се обслужва от два лифта, от който единият ще е до средата.
В никакъв случай това не може да бъде окачествено като елегантно и практично решение и показва слабите проектантски способности на екипа, реализирал ски курорта. По принцип в добрите курорти се търси ефективност и един лифт обслужва поне две писти, но тенденцията на Банско е всяка писта да има собствен лифт, някои и по два. Изглежда това е продиктувано от невъзможността курорта да се разраства територялно, но търсенето на самоцелно увеличаване на капацитета на съоръженията, води до абсолютно безсмислени организационни решения.
Ето и още два интересни документа:
Доклад за измерването на площта на ски-зона Банско от МОСВ
Изтегли, PDF, 3281.05 Kb, Пирин
Всеки може да сравни разликите между проектните площи и замерените площи на всички съоръжения в ски-зона Банско.
МОСВ официално призна писта 'Платото 1' на Банско за незаконна!
Изтегли, PDF, 448.65 Kb, Пирин
Справка от 18.08.2011 в отговор на ЗДОИ, изготвена от МОСВ, която предоставя информация за незаконноста на ски пистата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар