Толкова съм шашнат от липсата на каквато и да било мисъл у тези хора, че не знам ... Но нека започна от начало:
Всички прекрасно знаем, че зад „Юлен” АД и „Витоша ски” АД стоят едни и същи хора (справка Цеко Минев) и поради това аналогията в развитието на двата курорта и безцеремонната наглост, с която се налагат определени недалновидни решения, е абсолютно съотносима и притеснителна. С оглед на всичко това си позволявам да направя една препратка между двата курорта, онагледяваща грешното планиране на ски зоната над Банско и проблемите, които това слабо проектантско решение създаде, за да илюстрирам точно какво ще се случи и на Витоша.
Същото е и доказателство, не само че тези хора не могат да мислят, че не им пука особено, но и за това, че така предложения Специализиран ПУП на Туристическа и ски-зона "Алеко" е просто вреден за ски спорта (виж точка 3 от Моето Становище за ставащото на Витоша и ски зоната)
Малко предистория. Когато започна бурното и безобразното „развитие” на Банско, неговите идеолози заложиха, че ще правят курорт не за скиорите, а за техните лични амбиции да са домакини на състезания. За това направиха и кабинковата въжена линия до Бъндеришка поляна (вместо до Шилигарника*). Измествайки основното довеждащо съоръжение в едни карай на ски зоната изкриви натовареността на всички съоръжения в нея. Това решение създаде едно излишно и неприятно стълпотворение на Бъндеришка поляна, което увеличи фрустрацията и раздразнението на скиорите (това пък умело бе използвано, за да се обвинят еколозите, които уж не давали да се направи втора кабинка). Какво се получи практически? След ужасните опашки на лифта долу в Банско, изнервените скиори, пристигайки на Бъндерица трябва да се наредят и да чакат на друга опашка (на лифта на Томба – Бъндеришка поляна – Междинна ст. или на другия Бъндеришка поляна – Коларски път, за който ми е приказката). Така става „от трън, та на глог”. Само че кабинката не е замислена да е удобна. Най-важното ѝ предназначение обаче беше и е да качва зрители за състезанията на Томба или на трасето по биатлон. Много хора все още не го осъзнават това, но си е факт.
Обаче по-паметливите от вас може би дори си спомнят, че първоначално от Бъндеришка поляна тръгваше само един седалков лифт (този на Томба Бъндеришка поляна – Междинна ст). Та понеже навремето ставаше страшно на него, се реши да се направи и лифта Бъндеришка поляна – Коларски път. Същият беше отворен 2005г.** Тоест този лифт до Коларски път е работил има няма 5 сезона и според амортизационните норми на подобен вид съоръжения, а и според икономическата логика, същият си е практически чисто нов. Явно?!?!? Обаче за кой? Защото „Юлен”АД решиха това лято да го сменят с нов. За това съм писал тук.
Сега у мен съвсем резонно се появява въпроса „Нормални ли са „Юлен”АД?” Как е възможно да изградиш един лифт (цената на строежа му е практически същата както и на самото желязо за него) и след 5 години да го махнеш? Той даже не се е амортизирал, не е минал един ремонт за това време. Не зная как да го нарека това нещо – пране на пари, липса на планиране, глупост, непокизам или как??? Явно за тези хора парите не са проблем и те могат да си ги пилеят по най-глупашкия начин – днес такъв лифт искам, утре друг. Ми то сигурно същото ще стане и на Витоша, защото хората са едни и същи, мисълта им е все така кратка, а планирането просто отсъства.
Е, има и нещо позитивно: сега вече никой не може да твърди, че тези хора са мислят, че проектът за Ски зоната на Банско не е сгрешен, а тяхната малоумност получи ясна и недвусмислена манифестация. То е ясно, че Господ, когато наказва някого, първо му взима ума, но в случая е налице в буквалния смисъл „лявата ръка да не знае какво прави дясната” (Мат. 6:3)
Ето и схемата им, на която е показан новия лифт, да не кажете, че ви лъжа
Взел съм я от канала на banskoski в Facebook http://www.facebook.com/photo.php?fbid=461589626939&set=a.461589306939.257389.193429496939
Ето и скриншот от уеб камерата на Бъндеришка поляна към подменяния лифт.
*Защо кабинковият лифт до Шилигарника е по-удачен? Много е просто – кабинковата въжена линия от хотелската зона на курорта е основното довеждащо съоръжение с голям капацитет, което „изсипва” скиорите в планината. Ако тя стигаше до стария ски център– Шилигарника, текущо качилите се скиори щяха да могат директно да се качат на 2 лифта, единият от които се явява основен за зоната (старият триседалков лифт Шилигарника-Тодорка, тъй като той я разполовява и от него са достъпни почти всички останали) и един влек. Освен това със ски на краката от Шилигарника може директно да се спуснеш до началото на 3 други лифта и още един влек. Тоест, можеше да се осигури директен и безпрепятстван достъп до всички лифтове в курорта (с изключение на „шлема”), така щото скиорите щяха да могат да се разпределят равномерно из него, без струпвания и опашки. Освен това, едно подобно решение щеше да даде възможност на практикуващите спорта на различно ниво да се насочат директно към писти, подходящи за тяхното ниво, без да се налага да се прекачват и така да използват напразно капацитета на съоръженията. Безспорно е по-удачно скиорите да бъдат „докарвани” в географския, но и комуникационен център на ски зоната, вместо в неговата периферия, от където постепенно да се запълва капацитета на по-далечните лифтове.
** Лифтът, наречен в номенклатурата на „Юлен”АД Бъндеришка поляна – Коларски път, не е много ясно как е разрешен и дали е предвиден въобще в Решението за определяне на концесионер за изграждане на "Ски-зона с център Банско" на МС. В решението фигурира „Седалкова въжена линия "Бъндеришка поля на-Икрища"”. Местността Икришчанска поляна се намира в местността Шилигарника. Поне според мен този лифт е трябвало да свързва Шилигарника и Бъндеришка поляна и вероятно е имал малко по-различно трасе, но така или иначе „Юлен”АД слабо ги вълнува какво пише в кондиционния им договор, справка лифт Железен мост – Платото.
Всички прекрасно знаем, че зад „Юлен” АД и „Витоша ски” АД стоят едни и същи хора (справка Цеко Минев) и поради това аналогията в развитието на двата курорта и безцеремонната наглост, с която се налагат определени недалновидни решения, е абсолютно съотносима и притеснителна. С оглед на всичко това си позволявам да направя една препратка между двата курорта, онагледяваща грешното планиране на ски зоната над Банско и проблемите, които това слабо проектантско решение създаде, за да илюстрирам точно какво ще се случи и на Витоша.
Същото е и доказателство, не само че тези хора не могат да мислят, че не им пука особено, но и за това, че така предложения Специализиран ПУП на Туристическа и ски-зона "Алеко" е просто вреден за ски спорта (виж точка 3 от Моето Становище за ставащото на Витоша и ски зоната)
Малко предистория. Когато започна бурното и безобразното „развитие” на Банско, неговите идеолози заложиха, че ще правят курорт не за скиорите, а за техните лични амбиции да са домакини на състезания. За това направиха и кабинковата въжена линия до Бъндеришка поляна (вместо до Шилигарника*). Измествайки основното довеждащо съоръжение в едни карай на ски зоната изкриви натовареността на всички съоръжения в нея. Това решение създаде едно излишно и неприятно стълпотворение на Бъндеришка поляна, което увеличи фрустрацията и раздразнението на скиорите (това пък умело бе използвано, за да се обвинят еколозите, които уж не давали да се направи втора кабинка). Какво се получи практически? След ужасните опашки на лифта долу в Банско, изнервените скиори, пристигайки на Бъндерица трябва да се наредят и да чакат на друга опашка (на лифта на Томба – Бъндеришка поляна – Междинна ст. или на другия Бъндеришка поляна – Коларски път, за който ми е приказката). Така става „от трън, та на глог”. Само че кабинката не е замислена да е удобна. Най-важното ѝ предназначение обаче беше и е да качва зрители за състезанията на Томба или на трасето по биатлон. Много хора все още не го осъзнават това, но си е факт.
Обаче по-паметливите от вас може би дори си спомнят, че първоначално от Бъндеришка поляна тръгваше само един седалков лифт (този на Томба Бъндеришка поляна – Междинна ст). Та понеже навремето ставаше страшно на него, се реши да се направи и лифта Бъндеришка поляна – Коларски път. Същият беше отворен 2005г.** Тоест този лифт до Коларски път е работил има няма 5 сезона и според амортизационните норми на подобен вид съоръжения, а и според икономическата логика, същият си е практически чисто нов. Явно?!?!? Обаче за кой? Защото „Юлен”АД решиха това лято да го сменят с нов. За това съм писал тук.
Сега у мен съвсем резонно се появява въпроса „Нормални ли са „Юлен”АД?” Как е възможно да изградиш един лифт (цената на строежа му е практически същата както и на самото желязо за него) и след 5 години да го махнеш? Той даже не се е амортизирал, не е минал един ремонт за това време. Не зная как да го нарека това нещо – пране на пари, липса на планиране, глупост, непокизам или как??? Явно за тези хора парите не са проблем и те могат да си ги пилеят по най-глупашкия начин – днес такъв лифт искам, утре друг. Ми то сигурно същото ще стане и на Витоша, защото хората са едни и същи, мисълта им е все така кратка, а планирането просто отсъства.
Е, има и нещо позитивно: сега вече никой не може да твърди, че тези хора са мислят, че проектът за Ски зоната на Банско не е сгрешен, а тяхната малоумност получи ясна и недвусмислена манифестация. То е ясно, че Господ, когато наказва някого, първо му взима ума, но в случая е налице в буквалния смисъл „лявата ръка да не знае какво прави дясната” (Мат. 6:3)
Ето и схемата им, на която е показан новия лифт, да не кажете, че ви лъжа
Взел съм я от канала на banskoski в Facebook http://www.facebook.com/photo.php?fbid=461589626939&set=a.461589306939.257389.193429496939
Ето и скриншот от уеб камерата на Бъндеришка поляна към подменяния лифт.
*Защо кабинковият лифт до Шилигарника е по-удачен? Много е просто – кабинковата въжена линия от хотелската зона на курорта е основното довеждащо съоръжение с голям капацитет, което „изсипва” скиорите в планината. Ако тя стигаше до стария ски център– Шилигарника, текущо качилите се скиори щяха да могат директно да се качат на 2 лифта, единият от които се явява основен за зоната (старият триседалков лифт Шилигарника-Тодорка, тъй като той я разполовява и от него са достъпни почти всички останали) и един влек. Освен това със ски на краката от Шилигарника може директно да се спуснеш до началото на 3 други лифта и още един влек. Тоест, можеше да се осигури директен и безпрепятстван достъп до всички лифтове в курорта (с изключение на „шлема”), така щото скиорите щяха да могат да се разпределят равномерно из него, без струпвания и опашки. Освен това, едно подобно решение щеше да даде възможност на практикуващите спорта на различно ниво да се насочат директно към писти, подходящи за тяхното ниво, без да се налага да се прекачват и така да използват напразно капацитета на съоръженията. Безспорно е по-удачно скиорите да бъдат „докарвани” в географския, но и комуникационен център на ски зоната, вместо в неговата периферия, от където постепенно да се запълва капацитета на по-далечните лифтове.
** Лифтът, наречен в номенклатурата на „Юлен”АД Бъндеришка поляна – Коларски път, не е много ясно как е разрешен и дали е предвиден въобще в Решението за определяне на концесионер за изграждане на "Ски-зона с център Банско" на МС. В решението фигурира „Седалкова въжена линия "Бъндеришка поля на-Икрища"”. Местността Икришчанска поляна се намира в местността Шилигарника. Поне според мен този лифт е трябвало да свързва Шилигарника и Бъндеришка поляна и вероятно е имал малко по-различно трасе, но така или иначе „Юлен”АД слабо ги вълнува какво пише в кондиционния им договор, справка лифт Железен мост – Платото.
Няма коментари:
Публикуване на коментар